لابراتوار ساخت عینک

لابراتوار ساخت عینک

یکی از مشکلات رایج در ارائه خدمات عینکسازی عدم نظارت اپتومتریست به عنوان تجویز کننده عینک بر مراحل انتخاب و ساخت عینک می باشد که می تواند منجر به نارضایتی مراجعین گردد. مرکز اپتومتری آیت اللهی مفتخر است علاوه بر انجام معاینات بینایی سنجی و کم بینایی در تهران ، در لابراتوار ساخت عینک نیز از مرحله انتخاب فریم تا تراش و ساخت عینک و فیت نهایی، شما مراجعین گرامی را همراهی نماید تا با اطمینان کامل از ساخت مناسب عینک، رضایت شما فراهم شود.

این مرکز در لابراتوار ساخت عینک خود مجهز به یکی از مدرن ترین دستگاه های تراش عدسی بریوت ساخت کشور فرانسه می باشد که امکان تراش مناسب انواع عدسی در حداقل زمان ممکن را فراهم می کند. فیت تخصصی عدسی های پروگرسیو یکی دیگر از خدمات نوین این مرکز با عکسبرداری کامپیوتری می باشد. این عینکها اغلب جهت استفاده افراد بالای ۴۰ سال می باشد که امکان بهره مندی همزمان از دید دور و نزدیک مناسب را میسر می سازد.

گالری عینک در این مرکز نیز تنوع بسیار مناسبی از برترین برندهای عینک طبی و آفتابی را ارائه می نماید. از جمله برندهای موجود در این مرکز می توان به برندهای اروپایی زایس، اشنباخ ، اینویو ، رودنشتوک و… اشاره کرد که به صورت کاملا اورجینال قابل عرضه است. همچنین جهت راحتی بیشتر و افزایش کیفیت فریم های تخصصی ، کلیه فریم های کودکان، مطالعه، ورزشی و محافظ در این گالری موجود می باشند. در ادامه به معرفی لابراتوار ساخت عینک در مرکز اپتومتری آیت اللهی یکی از بهترین مراکز درمان کم بینایی در تهران می پردازیم.

تاریخچه ساخت عینک

یکی از اجزای مهم عینک ها که در یک لابراتوار ساخت عینک تهیه می شوند عدسی های عینک هستند. عدسی‌ های عینک، اقلام نوری شیشه‌ای یا پلاستیکی هستند که در داخل فریم عینک قرار می‌گیرند تا دید کاربر را بهبود بخشند و یا اصلاح کنند. ذره بین که در اوایل دهه ۱۲۰۰ اختراع شد، اولین لنز نوری بود که برای تقویت بینایی استفاده شد. این اختراع که از یک لنز شفاف کوارتز و بریل ساخته شده بود، نشان داد سطوح بازتابنده که در زوایای خاصی قرار گرفته اند، میتوانند بینایی را تقویت کنند. به دنبال این اختراع، آلساندرو دی اسپینا عینک را به عموم مردم معرفی کرد.

با توجه به افزایش تقاضا برای عینک، لنزهای کوارتز و بریل عملاً با لنزهای شیشه ای جایگزین شدند. عدسی محدب اولین عدسی نوری بود که در عینک برای کمک به تصحیح دوربینی استفاده شد. علاوه بر آن لنزهای اصلاحی دیگری از جمله عدسی مقعر برای تصحیح نزدیک‌بینی و عدسی‌های پیچیده‌تر برای اصلاح آستیگماتیسم و ​​غیره مورد استفاده قرار گرفتند.

امروزه بیش از ۸۰ درصد از تمام عینکهای ساخته شده در لابراتوار ساخت عینک دارای عدسی پلاستیکی هستند، اما لنزهای پلاستیکی همیشه لنزهای منتخب نبوده اند. عدسی شیشه ای تا سال ۱۹۵۲ که لنزهای پلاستیکی معرفی شد، غالب باقی ماند. سپس محبوبیت لنزهای پلاستیکی به سرعت افزایش یافت زیرا لنز سبکتر و کمتر مستعد شکستگی بود. امروزه، ساخت عدسی های پلاستیکی عینک بسیار بیشتر از تولید عدسی های شیشه ای است، اما این روند برای هر دو نوع بسیار یکسان باقی مانده است.

عدسی های پلاستیکی و شیشه ای با مراحل متوالی سنگ زنی، پرداخت و شکل دادن تولید می شوند. در حالی که از همین فرآیند برای تولید عدسی‌های تلسکوپ، میکروسکوپ، دوربین‌های دوچشمی و پروژکتورهای مختلف استفاده می‌شود، اما چنین لنزهایی معمولاً بزرگ‌تر و ضخیم‌تر هستند و به دقت و قدرت بیشتری نیاز دارند.

لابراتوار ساخت عینک

معرفی لابراتوار ساخت عینک   

در گذشته، بینایی‌شناسان برای تولید عدسی‌های عینک به آزمایشگاه‌های نوری جداگانه‌ای متکی بودند. امروزه هم تعدادی لابراتوار ساخت عینک مجهز و  با خدمات کامل در جهان وجود دارد که در محل برای مشتریان لنز تولید می کند. یکی از مجهزترین لابراتوار ساخت عینک در تهران ، مرکز اپتومتری آیت اللهی که کلیه خدمات بینایی سنجی و کم بینایی در تهران را ارائه می دهد.

در این مراکز عدسی های عینک در اشکال مختلف طراحی می شوند تا با فریم عینک مطابقت داشته باشند. ضخامت و کانتور هر لنز نیز متفاوت خواهد بود. پس از ساخت لنزها تکنسین لابراتوار ساخت عینک ، بلنک های مناسب را انتخاب کرده و در لنزومتر قرار می دهد. این ابزاری است که برای مکان یابی و علامت گذاری “مرکز نوری” – نقطه ای که باید روی مردمک چشم مشتری متمرکز شود – بسته به میزان و نوع اصلاح مورد نیاز استفاده می شود. علاوه بر این، اریب اطراف لبه عدسی‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که لنزها را در فریم عینک مورد نظر نگه دارد. برخی از عدسی‌ها، مانند آنهایی که برای فریم‌های فلزی و بدون لبه هستند، به لبه‌های دقیق‌تری نیاز دارند تا محکم در فریم قرار گیرند.

  • ویژگی های عینک های ساخته شده در لابراتوار

عدسی‌های محدب و مقعر که به لنزهای کروی معروف هستند، به یک منحنی برای هر عدسی نیاز دارند، در حالی که برای اصلاح آستیگماتیسم به منحنی‌های بیشتری نیاز است. درجه و زاویه منحنی ها در یک لنز، قدرت نوری آن را تعیین می کند. سایر ویژگی ها و رنگ‌های مختلف لنز پس از شکل‌دهی به لنزها، اما قبل از قرار دادن آنها در فریم اضافه می‌شوند. این پوشش ها با فرو بردن لنزها در سطل های فلزی گرم و پر شده با مواد خاص یا رنگ اضافه می شوند. این مواد شامل رنگ‌های مختلف عینک آفتابی، رنگ‌های نور ماوراء بنفش، ویژگی های مقاوم در برابر ضربه و دوام و ویژگی های ضد خش است.

همچنین یکی از جدیدترین پیشرفت هایی که در لابراتوار ساخت عینک برای درمان کم بینایی در تهران و شهرهای دیگر صورت گرفته ترکیب مزایای لنزهای شفاف معمولی با مزایای عینک آفتابی است رنگ این لنزها با میزان تابش نور خورشید تنظیم می شوند، بنابراین در صورت نیاز، محافظت در برابر نور خورشید را نیز به مشتریان گرامی ارائه می دهد. به این ترتیب لنزهای مورد نظر را در ظرف مواد ویژه ای فرو می‌روند و پس از خشک شدن، عدسی عینک برای قرار دادن در فریم های مورد نظر آماده است.

استانداردهای ساخت عینک
  • رعایت استانداردهای ساخت عینک

کلیه مراکز و لابراتوارهای ساخت عینک در جهان هنگام ساخت عدسی ها و همینطور عینک ها در تمام مراحل کار باید استانداردهای سفت و سختی را که توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تعیین شده است، رعایت کنند.  علاوه بر این، تمام لابراتوارهای ساخت عینک باید دارای مجوز متعلق به انجمن ملی اپتیکال باشند که نیاز به رعایت دقیق دستورالعمل‌های تجویز شده در مورد کیفیت و ایمنی دارد.

در فرآیند ساخت عینک، تکنسین لابراتوار ساخت عینک ، الگوی عدسی را به صورت دقیق انتخاب کرده به گونه ای که با شکل فریم عینک مطابقت داشته باشد و الگو و عدسی ها را در دستگاه لبه قرار می دهد. سپس دستگاه هر عدسی را به شکل مناسب خود برش می دهد و یک اریب در اطراف لبه لنز قرار می دهد تا لنز با فریم عینک متناسب شود.

در طول این فرآیند آب روی عدسی جریان می یابد. همچنین در طول فرآیند تولید عادی عینک ها بازرسی هایی نیز صورت می گیرد که عبارتند از بررسی بصری لنزها برای خراش، تراشه، لبه‌های ناهموار یا سایر لک‌ها؛ بررسی بصری نسخه اپتیکال قبل از مشاهده لنزها در لنزومتر، تأیید اپتیک در زمانی که لنزها در لنزومتر هستند و اندازه گیری و تایید تراز قاب با یک خط کش.

همانطور که در ابتدا اشاره شد مرکز اپتومتری آیت اللهی ارائه دهنده خدمات بینایی سنجی در تهران و کم بینایی در تهران ، مجهز به یکی از مدرن ترین دستگاه های تراش عدسی بریوت ساخت کشور فرانسه می باشد که امکان تراش مناسب انواع عدسی در حداقل زمان ممکن را فراهم می کند. برای ساخت عینک در این مرکز با ما تماس بگیرید.

وقت ملاقات
×